Nyheter & Artiklar

Skapa meningsfullhet

Meningsfullhet är grunden till mycket gott på jobbet och skapas ofta utifrån högt engagemang och bra ledarskap. Engagemang är nämligen ett av de mest effektiva sätten för att minska negativ stress och höja prestationsförmåga på jobbet. Här går vi igenom fyra bästa tips som du som chef kan använda för att höja engagemanget på arbetsplatsen.

Enough is enough – hjälp dina anställda att hitta balans

Enough is enough – Många av oss är nog vana vid att göra allt och lite till på jobbet, och detta är något som många företag premierar. Men när den mentala ohälsan sprider sig bland arbetsplatser är det kanske chefernas tur att go the extra mile för de anställdas skull?

Vad är meningen med arbetslivet? 

Vad är egentligen meningen med livet? Eller nja, vi håller oss till frågan vad är meningen med arbetslivet? De chefer som lyssnar till medarbetarnas svar kommer få medarbetare som både stannar och engagerar sig i verksamheten.

Psykologisk trygghet – bygg in superkraften i ditt team

Snabba förändringar och en rörig omvärld – nu behöver ledare och team utrustas rätt. ”Skapa psykologisk trygghet i ditt team och lägg fokus på de beteenden som skapar resultat”, säger Karolin Kronander på Move Management.

Satsa på personlig utveckling – och bli en bättre chef!

Har du kört fast i din chefsroll? Då kan det vara dags att skaffa verktygen som tar dig vidare. ”Det är genom att träna mjuka värden du når resultat, även på sista raden,” säger Maria Narbom, vd Move Management.

Att genomföra en snabb förändring

För att genomföra en förändring i arbetssätt behöver så väl målet som ska uppnås samt det beteende som stödjer målet vara tydligt uttalat.
Top
Erbjudande

Boka kostnadsfri rådgivning här

Ibland är det bra att få ett nytt perspektiv på en fråga. Vilka utmaningar står du inför? Låt gärna oss vara ditt bollplank.