Nyheter & Artiklar
Skapa meningsfullhet
Meningsfullhet är grunden till mycket gott på jobbet och skapas ofta utifrån högt engagemang och bra ledarskap. Engagemang är nämligen ett av de mest effektiva sätten för att minska negativ stress och höja prestationsförmåga på jobbet. Här går vi igenom fyra bästa tips som du som chef kan använda för att höja engagemanget på arbetsplatsen.
Enough is enough – hjälp dina anställda att hitta balans
Enough is enough – Många av oss är nog vana vid att göra allt och lite till på jobbet, och detta är något som många företag premierar. Men när den mentala ohälsan sprider sig bland arbetsplatser är det kanske chefernas tur att go the extra mile för de anställdas skull?
Vad är meningen med arbetslivet?
Vad är egentligen meningen med livet? Eller nja, vi håller oss till frågan vad är meningen med arbetslivet?
De chefer som lyssnar till medarbetarnas svar kommer få medarbetare som både stannar och engagerar sig i verksamheten.
Kategorier
- Event (9)
- Jobb (0)
- Ledarskap (53)
- Möten (6)
- Organisation (15)
- Team (21)
- Utbildning (1)